Employer branding – ezt érdemes tudnod a munkáltatói márkaépítésről

Ha nem tudod betölteni a cégednél az üres pozíciókat, ha nincsenek jó pályázóid, vagy nagy a fluktuáció, érdemes közelebbről megismerkedned az employer brandinggel, és megtudni, mi mindent tehetsz a sikeres munkáltatói márkaépítés érdekében.
Employer branding – ezt érdemes tudnod a munkáltatói márkaépítésről

Mit jelent az employer branding?

Az employer branding, avagy a munkáltatói márkaépítés egy hosszú távú stratégia, melynek két legfontosabb eleme a vállalati értékkommunikáció és a dolgozói jóllét figyelembevétele.

Ezek a leghatékonyabb eszközei annak, hogy pozitív képet alakíts ki a vállalatodról, és növeld a magasan képzett munkatársaid számát, illetve hosszú távon megtartsd a meglévő kollégáidat.

Vállalati értékkommunikáció

Ha már megfigyelted a versenytársaidat, és kiderítetted, hogy ők mivel és hogyan tudják magukhoz csábítani az új kollégákat, akkor tudsz azon gondolkodni, hogy miként überelhetnéd őket.

A következő lépésként pedig érdemes a saját munkatársaidtól megtudnod, hogy ők miért szeretnek a cégnél dolgozni.

Ennek a legegyszerűbb módja az, ha megkérdezed tőlük – például szóbeli interjú vagy teszt formájában.

Ez alapján megfogalmazhatsz egy munkáltatói értékígéretet, amely egy erős üzenet, ha jól kommunikálod, és segíthet abban, hogy könnyebben megtaláld az új embereket a csapatodba, a meglévő munkatársaidat pedig elkötelezetté tedd.

Mindemellett a presztízsedet is növelheted az értékígérettel!

Érdemes többféle üzenetet is megfogalmazni, hiszen az álláskeresők motivációi nem egyformák.

Vannak, akiket a pozitív vezetői attitűddel, másokat a szuper munkahelyi légkörrel, megint másokat a fejlődési lehetőségek kiemelésével tudsz megnyerni, hiszen a vonzó juttatási csomag mellett ezek szintén fontos szempontok lehetnek az új munkahely kiválasztása során.


Tippek a sikeres employer brandinghez

- következetesen használd a vállalat arculati elemeit,

- kommunikálj történeteket – ez emberközelibbé teszi a céget,

- közösségi média jelenlét – légy ott, ahol a célközönséged megtalálható,

- használj saját csatornákat,

- gyárts releváns, minőségi tartalmakat

- legyen önálló karrieroldalad

- figyelj a meglévő kollégák elégedettségére.


Melyek a legfontosabb értékek a munkavállalók számára?

A mezőnyt természetesen a kiemelkedő munkabér és juttatási csomag vezeti, de nem marad le sokkal mögötte a kellemes munkahelyi légkör, a cég pénzügyi stabilitása, a hosszú távú munkalehetőség biztosítása, illetve a munka-magánélet egyensúlya sem.

A home office lehetőség és a rugalmas munkavégzés sok álláskereső részéről alapvető elvárás, ezért, ha ezt biztosítani tudod, érdemes kiemelni a kommunikáció során.

Ha szeretnéd egy profi marketing ügynökség segítségét igénybe venni a sikeres employer branding megvalósítása érdekében, vagy csak szuper kontentekre vágysz, keresd a DLX MEDIA csapatát, és egyeztess időpontot az első, ingyenes konzultációra!

Kérd székhelyszolgáltató segítségét is!

Kapcsolódó cikkek

Modern módszerek az állásinterjúkon

Modern módszerek az állásinterjúkon

Felkészülni, magabiztosság, meggyőzés, kész, rajt!

Így mondj fel a jól!

Így mondj fel a jól!

Eljött a pillanat, amire már hosszú ideje vársz? Hirtelen elhatározás? Így tedd!

Ezek a jövő legkeresettebb szakmái

Ezek a jövő legkeresettebb szakmái

Akár egyedül is megszerezhető a szükséges tudás.